Modern
fizika laboratóriumi gyakorlatok
Fizika, matematika BSc-s illetve osztatlan tanárszakos hallgatók számára — 2018 ősz
Atomok gerjesztési potenciálja
Gyakorló kérdések
- Miért volt annyira fontos az 1914-es kísérlet, amiért azt később Nobel-díjjal jutalmazták?
- Hogyan épül fel a Franck-Hertz cső?
- Mi az elektron szabad úthossza?
- Miért szükséges a fékező potenciál jelenléte a Franck-Hertz effektus megfigyelésében?
- Hova kerülnek azok az elektronok, amelyek nem érik el az anódot?
- Mi történik azzal az energiával, amelyet az elektronok a higany atomokkal történt ütközéskor elveszítenek?
- Miért csak a 3P1 átmenetet figyelhetjük meg a higany mérésekor?
- Hogyan és miért módosítja a kísérleti görbe alakját a következő paraméterek változtatása: T növelése, U1 növelése, U3 = 0?
- Miért nem ajánlott túl alacsony, ill. túl magas homérsékletű kályhával mérni?
- Miért nem tudjuk a neonos csőben a koncentrációt melegítéssel változtatni?